Kundvagn 0

Produkten tilllagd i din varukorg

Kvantitet
Totalt:

Det är 0 artiklar i din varukorg. Det är 1 artikel in din varukorg.

Totalt antal produkter: (inkl. moms)
Totalt frakt: (inkl. moms) Gratis frakt!
Totalt: (inkl. moms)
Fortsätt shoppa Gå till kassan

Köpvillkor

1. Minderåriga

Personer under 18 år får inte ingå avtal utan målsmans godkännande. Vi tar därför inte emot beställningar från minderåriga utan målsmans godkännande.

2. Priser och frakt

Alla priser anges i svenska kronor, inkl moms. Fraktavgift på 99 kr tillkommer på ordervärde under 500 kr.Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Om vi i efterhand tvingas justera priset för din vara har du givetvis rätt att utan kostnad häva ditt köp.

3. Leverans och leveranstid

Leverans sker endast inom Sverige och med Postens postpaket till den adress som angivits vid beställning. Leveranstiden är normalt 3-7 arbetsdagar efter godkänd betalning, beroende på lagersituation hos Sigtuna Sport Uteliv.

4. Ångerrätt - 14 dagars ångerfrist

Är du inte nöjd med något du beställt via vår e-handel har du 14 dagar ångerfrist efter det att du mottagit varan. Detta gäller endast om varan returneras i oskadat skick och ligger i originalförpackningen. Vid retur av en vara som ser använd ut nekas öppet köp. Bytes- och returrätten gäller inte underkläder och specialanpassade produkter. Vi rekommenderar dig att skicka e-post (info@sigtunasport.se) till oss och tala om ordernummer och att ni tänker återsända varan. Vid retur står du för returkostnaden samt även för transportrisken. Vi betalar tillbaka det belopp du betalat inom 30 dagar. Retur ska ske till Sigtuna Sport Uteliv, Stora Gatan 29, 193 35 Sigtuna.

Sigtuna Sport Uteliv löser inte ut paket mot postförskott.

Upptäcker du att försändelsen är skadad vid mottagandet meddelas detta till Posten eller utlämningsstället. Kontakta även oss på Sigtuna Sport Uteliv på 08-592 512 13.

5. Outlösta varor

Vid outlösta försändelser debiterar vi dig 300 kronor oavsett ordersumma. Detta för att täcka våra expeditions- och fraktkostnader.

6. Reklamation

Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för frakten. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att varan inte är skadad/använd, betalar vi tillbaka det belopp du betalt. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så skickar du det tillbaka till oss och anmäler skadan på plats där du hämtat paketet.

För reklamation kan du ringa 08 592 512 13 eller skriva till info@sigtunasport.se. Retur ska ske till Sigtuna Sport Uteliv, Stora Gatan 29, 193 35 Sigtuna.

Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister.

7. Kundtjänst

Du är välkommen att kontakta oss på telefon 08-592 512 13 eller via e-post info@sigtunasport.se om du har ytterligare frågor.

Våra öppettider är måndag-fredag 10-18, lördag 10-15, söndag 12-15.

8. Kortbetalning

Betala direkt med VISA eller Eurocard/MasterCard. Din betalning går genom Auriga ePayment. Ange ditt kortnummer, giltighetstiden samt CVC-kod. Kortnumret skickas genom en säkert krypterad uppkoppling direkt till banken.

Auriga ePayment är en PSP (Payment Services Provider) betalväxel som hanterar och administrerar internetbetalningar. Aurigas lösningar är certifierade enligt PCI DSS och omfattar alla funktioner som behövs ett smidigt och riskfritt kortbetalningssystem på internet.

9. Cookies

En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Cookies används av rent tekniska skäl för att förbättra webbplatsen för användaren.

På vår webbplats används endast s.k. sessioncookies. Vi sparar ingen personlig information via cookies. Information om besökaren kan inte spåras.

10. Force majeure

Sigtuna Sport Uteliv är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

11. Personuppgifter

Personuppgifter behandlas för att:

  • Leverera en beställd/köpt produkt eller tjänst (inklusive avisering om leverans eller kontakter rörande leverans).
  • Kunna göra identifikation och ålderskontroll.
  • Hantera betalningar (inklusive för att analysera vilka betallösningar som ska erbjudas).
  • Adresskontroll mot externa källor
  • Hantera retur, reklamation- och garantiärenden.

De kategorier av personuppgifter som behandlas är:

  • Namn
  • Kontaktuppgifter (t ex adress, e-post, telefonnummer).
  • Betalinformation (t ex transaktionsreferens, transaktionstidpunkt, kortnummer).
  • Personnummer
  • Kundnummer
  • Betalningshistorik
  • Orderinformation, t ex vilken vara som har beställts eller om varan ska levereras till annan adress.

Laglig grund: Fullgörande av köpeavtal 

Lagring av personuppgifter

Behandlingen sker enligt gällande lagstiftning och innebär att personuppgifter inte bevaras under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen med behandlingen. Detta innebär rent praktiskt att uppgifter gallras bort då de inte längre är aktuella eller nödvändiga för de ändamål som de har samlats in för. Vid all hantering av personuppgifter iakttas dock alltid hög säkerhet och sekretess.

Dina rättigheter och val

Rätt till tillgång: Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Du kan kontakta oss så skickar vi dig dina personuppgifter via e-post.

Rätt till rättelse: Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga, inbegripet rätten att komplettera ofullständiga personuppgifter. 

Rätt till radering: Du har rätt att när som helst radera alla personuppgifter som behandlas av Sigtuna Sport Uteliv med undantag av följande situationer

  • Du har ett pågående ärende med kundservice
  • Du har en pågående order som ännu inte har skickats eller delvis har skickats
  • Du har en obetald skuld hos Sigtuna Sport Uteliv, oberoende av betalningsmetod
  • Om du har gjort inköp sparar vi dina personuppgifter i anslutning till transaktionen i bokföringssyfte

Rätt till begränsning: Du har rätt att kräva att Sigtuna Sport Uteliv begränsar hanteringen av dina personuppgifter under följande omständigheter:

Om du har hävdat att dina personuppgifter är felaktiga måste Sigtuna Sport Uteliv begränsa all  hantering av dessa uppgifter under pågående utredning av huruvida personuppgifterna är korrekta.
Om behandlingen av personuppgifterna strider mot lagen kan du motsätta dig att personuppgifterna raderas och istället begära begränsning av användningen av dina personuppgifter
Om Sigtuna Sport Uteliv inte längre behöver personuppgifterna men det krävs för att du ska kunna försvara dig mot rättsliga anspråk.

12. Övrigt

Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister.

Vi reserverar oss för eventuella textfel och slutförsäljning utanför vår kontroll.

Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Alla försök till bedrägerier kommer att polisanmälas.